Dviračių rėmai - teisingai pasirinkite "Sportano" parduotuvėjeDviračio rėmas yra pagrindinė konstrukcija, kuria paremtas visas dviratis. Tai "skeletas", prie kurio tvirtinamos visos kitos dviračio dalys, pavyzdžiui, ratai, balnelis, vairas ar pavaros sistema. Rėmas lemia pagrindines dviračio savybes, pavyzdžiui, jo svorį, standumą ir tvirtumą. Tinkama rėmo konstrukcija yra raktas į patogumą ir važiavimo efektyvumą, taip pat atsparumą pažeidimams sudėtingomis sąlygomis.Rėmo gamybai naudojamos medžiagos: nuo plieno iki anglies pluošto.
anglisKiekviena dviračių rėmams gaminti naudojama medžiaga pasižymi specifinėmis savybėmis, kurios turi įtakos važiavimo patirčiai, našumui ir dviračio ilgaamžiškumui. Medžiagos pasirinkimas yra pagrindinis veiksnys, lemiantis, kaip dviratis veiks įvairiomis sąlygomis.
Plienas yra klasikinė medžiaga, naudojama rėmams nuo pat pirmųjų dviračių atsiradimo dienų. Jis žinomas dėl savo tvirtumo, lankstumo ir gebėjimo slopinti vibracijas, o tai lemia važiavimo komfortą. Plieniniai rėmai yra sunkesni už pagamintus iš modernesnių medžiagų, tačiau jų privalumas - ilgaamžiškumas ir paprastas remontas. Daugeliui dviratininkų plieninis rėmas taip pat turi unikalų, "gyvą" charakterį.
XX a. aštuntajame ir devintajame dešimtmečiuose dviračių rėmų gamyboje išpopuliarėjo aliuminis. Aliuminio rėmai yra lengvesni už plieninius, tačiau pasižymi puikiu standumu. Dėl to dviračiai su aliuminio rėmais yra jautresni. Aliuminio trūkumas yra tas, kad jis yra mažiau lankstus nei plienas, todėl važiavimas gali būti standesnis.
Anglies pluoštas yra palyginti nauja medžiaga dviračių pasaulyje, tačiau ji greitai išpopuliarėjo tarp kelių ir kalnų dviratininkų. Anglies pluoštas yra itin lengvas ir standus, todėl anglies pluošto rėmo dviračiai pasižymi fenomenaliomis eksploatacinėmis savybėmis. Be to, anglies pluoštas sugeba slopinti vibracijas, o tai padidina važiavimo komfortą.Rėmo geometrija: formos įtaka važiavimo savybėms
VažiavimasRėmo geometrija atlieka svarbų vaidmenį nustatant, kaip dviratis reaguoja į dviratininko judesius ir kaip dviratininkas jaučiasi ant dviračio. Tinkama rėmo forma ir dydis daro tiesioginę įtaką komfortui, valdymui ir bendroms važiavimo savybėms.
Nuo galvos vamzdžio kampo priklauso, kaip stačiai dviratis įvažiuoja į posūkius. Dėl aštresnio galvos kampo dviratis tampa judresnis, bet mažiau stabilus važiuojant dideliu greičiu. Ir atvirkščiai, plokščias galvutės kampas padidina dviračio stabilumą, bet daro jį mažiau judrų.
Ratų bazė turi įtakos bendram dviračio ilgiui. Trumpa ratų bazė lemia greitą ir judrų važiavimą, o ilgesnė ratų bazė padidina dviračio stabilumą, ypač nusileidimuose.
Dviračio svorio centrą lemia apatinio laikiklio aukštis. Dėl žemesnio apatinio laikiklio dviratis yra stabilesnis, tačiau važiuojant nelygiu paviršiumi padidėja rizika atsitrenkti pedalais į žemę.
Sėdynės vamzdžio ilgis ir sėdynės vamzdžio kampas turi įtakos dviratininko sėdėjimo padėčiai. Ši padėtis yra labai svarbi važiavimo patogumui ir galios perdavimo iš dviratininko kojų į ratus efektyvumui.
Išmanyti rėmo geometriją labai svarbu kiekvienam, kuris nori tiksliai pritaikyti dviratį savo poreikiams. Gerai suprojektuotas rėmas, pritaikytas individualiems dviratininko poreikiams, gali gerokai pagerinti važiavimo patirtį.Rėmo tipai: nuo kelių, kalnų iki miestoDviračių rėmai, kaip ir patys dviračiai, buvo kuriami atsižvelgiant į skirtingus važiavimo stilius ir skirtingas sąlygas, kuriomis dviratininkas gali atsidurti. Norint užtikrinti patogumą, našumą ir važiavimo saugumą, labai svarbu pasirinkti tinkamą rėmo tipą.
Kelių dviračiai yra tikri perlai tarp lygiems paviršiams skirtų dviračių. Jie pasižymi lengvumu, aerodinamine forma ir agresyvia geometrija, kad būtų sumažintas pasipriešinimas ir padidintas greitis. Paprastai jie gaminami iš aukštos kokybės medžiagų, pavyzdžiui, anglies pluošto arba aliuminio, kad būtų užtikrintas pakankamas standumas ir kuo mažesnis svoris. Daugeliui kelių dviratininkų rėmas yra jų mašinos širdis, o jo preciziška konstrukcija - sportinių rezultatų garantas.
Kita vertus, kalnų rėmų konstrukcijos pritaikytos sudėtingesnėms vietovėms. Pagrindiniai jų privalumai - patvarumas, amortizacija ir universalumas. Juose gali būti įrengti specialūs tvirtinimo taškai priekiniams ir galiniams amortizatoriams. Kalnų rėmams naudojamos medžiagos turi būti atsparios smūgiams, todėl dažnai naudojamos plieno, aliuminio, o kartais ir anglies konstrukcijos. Važinėjimas bekele kalnų rėmui kelia visiškai kitokius iššūkius nei greitas važiavimas lyguma, todėl jų konstrukcija skiriasi.
Kita vertus, miesto rėmai kuriami atsižvelgiant į patogumą ir funkcionalumą. Dažnai jie turi vertikalesnę geometriją, kuri skatina patogesnę važiavimo padėtį. Juose galima įrengti papildomas funkcijas, pavyzdžiui, bagažines, krepšių laikiklius ar purvasaugius. Gaminant miesto rėmus naudojamos medžiagos turi derinti tvirtumą ir nedidelę kainą, todėl čia dažnai sutinkamos plieninės konstrukcijos. Mieste gausu netikėtų iššūkių - nuo nelygių šaligatvių iki bordiūrų ir lygių perėjų, o tinkamai suprojektuotas miesto rėmas gali juos įveikti.
Išplėsti aprašą Sutraukti aprašą