„Crocs“ prekės ženklo kilmė ir misija
„Crocs" įkūrė Scott Seamans, Lyndon ‚Duke‘ Hanson ir George Boedecker Jr. Jų tikslas buvo gaminti ir platinti putplasčio valčių batus, kurių dizainą jie įsigijo iš „Foam Creations, Inc.“ iš Kvebeko miesto. Jūreiviai gyrė patogumą, neslystantį padą ir gebėjimą plūduriuoti. Iš pradžių Hansonui ir Boedeckeriui nepatiko dizainas. Tačiau galiausiai jie nusprendė, kad batai yra nepaprastai praktiški. Pirmasis „Crocs“ sukurtas modelis buvo „The Beach“, kuris buvo pristatytas 2001 m. Fort Lauderdale laivų parodoje Floridoje. Tuo metu jiems pavyko parduoti 200 porų pagamintų batų.
Nuo pat įkūrimo pradžios „Crocs“ prekės ženklas daugiausia dėmesio skyrė naujovėms ir funkcionalumui, stengdamasis pateikti gaminius, kuriuose dera patogumas ir praktiškumas. Pirmieji „Crocs“ batų modeliai greitai išpopuliarėjo ne tik tarp jūreivių, bet ir tarp įvairių vartotojų, kurie įvertino jų unikalias savybes ir patogumą.
Technologinės naujovės ir „Crocs“ prekės ženklo plėtra
2004 m. birželį „Crocs“ prekės ženklas įsigijo „Foam Creations“ kartu su jos gamybos operacijomis, kad užsitikrintų išskirtines teises į putplasčio dervą, vadinamą „croslite“. Croslite“ - tai uždarų ląstelių derva, apibūdinama kaip įpurškiamos EVA putos. Šis putplastis prisitaiko prie dėvinčiojo pėdos formos ir suteikia medicininių privalumų.
Croslite“ technologija tapo pagrindine ‚Crocs‘ sėkmės dalimi, pasižyminčia unikaliomis savybėmis, tokiomis kaip lengvumas, lankstumas, taip pat antibakterinėmis savybėmis, neleidžiančiomis atsirasti nemaloniam kvapui. Dėl šių naujovių „Crocs“ batai tapo idealiu pasirinkimu ieškantiems patogios ir praktiškos kasdienės avalynės.
Augdama „Crocs“ išplėtė savo asortimentą, įtraukdama įvairius avalynės modelius, įskaitant sandalus, šlepetes, laisvalaikio batus ir specializuotą avalynę, pavyzdžiui, darbo ir medicininę avalynę. Kiekviename iš šių gaminių dera patogumas ir ilgaamžiškumas, pritraukiantys įvairaus amžiaus ir profesijų klientus.
Pasaulinė „Crocs“ sėkmė
Iki 2017 m. „Crocs“ bendrai pardavė 300 mln. porų batų. 2018 m. rugpjūčio mėn. bendrovė paskelbė, kad uždaro paskutines savo valdomas gamyklas Meksikoje ir Italijoje. O 2020 m. birželį „Crocs“ perkėlė savo būstinę iš Nivoto, Kolorado valstijoje, į Broomfildą.
Nepaisant šių pokyčių, „ Crocs“ prekės ženklas toliau augo visame pasaulyje, užkariaudamas vis daugiau rinkų ir plėsdamas savo produktų pasiūlą. Vykdydama novatoriškas rinkodaros kampanijas ir bendradarbiaudama su įžymybėmis bei influenceriais, „Crocs“ išlaikė savo pozicijas rinkoje ir tapo viena iš labiausiai atpažįstamų avalynės gamintojų pasaulyje.
„Crocs“ taip pat tapo populiariu pasirinkimu sveikatos priežiūros, maitinimo ir kitose pramonės šakose, kuriose svarbiausia - patogumas ir funkcionalumas. Įmonė nuolat stengiasi tobulinti savo gaminius, diegia naujas technologijas ir medžiagas, kurios dar labiau padidina avalynės patogumą ir ilgaamžiškumą.
„Crocs“ kultūra ir prekės ženklo socialinė atsakomybė
Prekės ženklas „Crocs“ taip pat užėmė svarbią vietą populiariojoje kultūroje, tapdamas kasdienės ir gatvės mados dalimi. Bendradarbiavimas su mados dizaineriais ir menininkais padėjo sukurti riboto tiražo batus, kurie tapo kolekcininkų ir mados gerbėjų geidžiamais objektais. Crocs“ tapo neįpareigojančio, laisvo gyvenimo būdo simboliu, o tai dar labiau padidino jos populiarumą.
Be to, „Crocs“ prisideda prie bendruomenės ir aplinkosaugos tikslų. Įmonė diegia ekologiškas iniciatyvas, tokias kaip senų batų perdirbimas ir tvaresnių medžiagų naudojimas gamyboje. Crocs reguliariai remia įvairias labdaros ir ne pelno siekiančias organizacijas, o tai yra į socialinę atsakomybę orientuotos prekės ženklo filosofijos dalis.