Kuris siurblys skirtas jūsų dviračiui? Dviračių pompų tipai ir pirkimo patarimai

Sylwia Stwora-Petela 06.03.2024

Pradurtos padangos pripūtimas po remonto arba slėgio padidinimas iki rekomenduojamų verčių – tai pagrindinės užduotys, kurias turėtų mokėti atlikti kiekvienas dviratininkas. Šioms užduotims atlikti reikia dviračio pompos. Šiame straipsnyje apžvelgsime dviračių pompų tipus ir nurodysime, kurie modeliai tinka kelių dviračiams, o kurie – MTB dviračiams. Taip pat sužinosite, į ką atkreipti dėmesį perkant dviračių pompą.

Geras dviračio pripūtimo aparatas yra būtina įranga, kurią kiekvienas dviračio savininkas turėtų visada turėti su savimi, kad galėtų greitai ir tiksliai pripūsti padangas. Žinoma, galite naudoti degalinėje esantį kompresorių, tačiau jis ne visada gali būti prieinamas arba veikti jūsų važiuojamame maršrute. Be to, jums gali prireikti adapterio vožtuvui. Be to, turite žinoti, kaip stipriai galite pripūsti vienračio ratus, kad ne tik nesuplėšytumėte vidinio vamzdelio, bet, svarbiausia, užtikrintumėte sklandų ir efektyvų važiavimą, padangų ilgaamžiškumą ir sumažintumėte pavojingų situacijų riziką. Be to, ne visais kompresoriais taip pat galima pripūsti, pavyzdžiui, kelių vidinį vamzdį iki tam tikro baro. Prieš renkantis konkretų dviračio pompos modelį, verta atsakyti į kelis svarbiausius klausimus:

  • Kokio tipo dviračiui reikia pompos – kelių, MTB, miesto, vaikiškam ar žygio dviračiui?

  • Kokio tipo vožtuvą turiu savo dviračio padangose – Presta, Schrader ar Dunlop?

  • Iki kokio didžiausio slėgio galima pripūsti padangas?

  • Ar man reikia siurblio, skirto kelionei, ar naudojimui namuose?

Schrader ir Presta tai dažniausiai dviračių padangų gamintojų naudojami vožtuvai, rečiau naudojami vožtuvai Dunlop. Pirmieji taip pat naudojami automobilių padangose, o antrieji dažniausiai naudojami kelių dviračiai ir aukštos klasės kalnų dviračiai (taip pat su bekamerine sistema). Nors dauguma dviračių siurblių suderinamos su „Presta” ir „Schrader” vožtuvais, kai kuriems pigesniems modeliams gali prireikti adapterio.

Schraderio vožtuvai (AV)

Šis dviračio (ir automobilio) vožtuvo tipas, žymimas AV (angl. Auto Valve), veikia naudodamas spyruoklę, kuri jį laiko uždarytą. Juo lengva manipuliuoti. Labiausiai paplitęs Schraderio vožtuvai yra hibridinių, miesto, turistinių ir vaikiškų dviračių įrangos dalis.

Presta vožtuvai (FV, SV)

Zefal prekės ženklu sukurtos ir FV (prancūziška sklendė) arba SV (Sclaverand sklendė) žymimos sklendės naudojamos daugumoje kelių ir bekelės dviračių (MTB, žvyrkelių, enduro, kalnų dviračių). Jie išsiskiria ilga ir plona konstrukcija bei srieginiu antgaliu, kurį reikia atidaryti sukant prieš laikrodžio rodyklę, kad padanga būtų pripūsta. Naudojant priešslėgį vidiniam vožtuvui uždaryti, Presta vožtuvai Jie mažiau purvini ir į juos mažiau patenka smėlio. Kita vertus, jas lengviau sugadinti neatsargiai vairuojant.

Dunlop ventiliacijos angos (DV)

Raidėmis pažymėtos ventiliacinės angos DV (Dunlop Valve) yra rečiausiai naudojamas dviračio vožtuvo tipas. Pripūtimas toks pat kaip ir Presta modelių – reikia to paties antgalio. Norint išleisti orą, reikia išimti visą vidinį įdėklą.

Norint patogiai, efektyviai ir saugiai važiuoti vienračiu, būtina žinoti, kokiu slėgiu padangose reikia pasikliauti. Taip pat išvengsite situacijų, kai per daug pripūsite vidinį vamzdį ir jį (įskaitant padangą) sugadinsite arba kai slėgis rate bus per mažas, o tai, pavyzdžiui, gali apsunkinti važiavimą ir dviračio valdymą (ypač atliekant staigius manevrus), sukelti greitą vidinio vamzdžio ir padangos nusidėvėjimą.

Didžiausias gamintojo rekomenduojamas oro slėgis paprastai būna pažymėtas ant padangos šono ir nurodomas PSI (svarais kvadratiniam colyje) arba barais. Tinkamam padangų slėgiui įtakos turi ir tokie veiksniai kaip padangos dydis, šoninės sienelės storis, vairuotojo svoris ir važiavimo sąlygos. Pavyzdžiui, važiuojant tiesiu paviršiumi, tinka visiškai pripūstos padangos, o važiuojant nelygiu paviršiumi ar kalnuotomis vietovėmis geriau naudoti nepakankamai pripūstą padangą.

Gerai pasirinktas dviračio siurblys turi atitikti arba viršyti nurodytas vertes. Jei didžiausias pripūtimo įrenginio slėgis yra per mažas, nesvarbu, kiek jėgos įdėsite į pumpavimą, negalėsite pasiekti reikiamo lygio. Taip pat verta nepamiršti, kad kelių dviračių padangoms paprastai reikia didesnio slėgio nei padangoms MTB dviračiai arba hibridinis.

Rekomenduojamas didžiausias padangų slėgis, priklausomai nuo dviračio tipo:

  • kelių dviračių padangos pripūstos iki 80-130+ PSI (5,5-9 barų);

  • Hibridinių dviračių padangų slėgis turėtų būti 50-80 PSI (3,45-5,5 baro);

  • kalnų dviračių padangos turėtų būti pripūstos iki 30-60 PSI (2,1-4,2 baro);

  • Turistinių ar miesto dviračių padangos turėtų būti pripūstos nuo 20 iki 50 PSI (1,4-5,5 baro);

  • padangos vaikiški dviračiai rekomenduojama siurbti nuo 15 iki 40 PSI (1-2,8 bar).

Rinkoje yra stacionarių (grindų) dviračių siurblių, rankinių siurblių (mini siurblių arba ant rėmo), CO2 (anglies dioksido) kasetinių siurblių, elektrinių siurblių ir amortizatorių siurblių.

Svarbu: Geriausia turėti du dviračių siurbliai – vieną nešiojamąją, kad galėtumėte greitai susidoroti su avarinėmis situacijomis (nedideli gedimai maršrute, pvz., pradurta padanga, per mažas slėgis), o kitą stacionariąją – kad galėtumėte patikrinti ir tiksliai papildyti padangų slėgį prieš kelionę. Toks duetas bus naudingas ne tik dviratininkams, bet ir dviračių mėgėjams.

Stacionarūs dviračių siurbliai

Grindų siurbliai idealiai tinka naudoti namuose, atliekant priežiūros darbus, pvz., prieš sezoną arba prieš kiekvieną važiavimą. Tai greičiausias ir saugiausias ratų pripūtimo būdas. Jie pasižymi didele oro pripūtimo galia (kai kurie modeliai pripumpuoja iki 220 PSI/10 bar). Daugumoje jų yra įmontuoti manometrai su lengvai įskaitomu ciferblatu, todėl lengva tiksliai nuskaityti slėgį ir pumpuoti. Stacionaraus pripūtimo įrenginio valdymas nėra sudėtingas, pakanka padėti kojas ant stabilaus gaminio pagrindo, prijungti žarnos galą prie dviračio vožtuvo ir, tinkamai paspaudus ir atleidus pripūtimo įrenginio rankeną, pripumpuoti ratą iki pasirinkto slėgio lygio.

Rankiniai dviračių siurbliai (rankiniai, nešiojamieji)

Dviračių rankiniai siurbliai paprastai siūlomi modeliai su galimybe tvirtinti prie rėmo (optimalu kelių dviračiams) arba su mini pompa. Pagrindinė jų paskirtis – suteikti galimybę greitai atlikti remontą važiuojant.

Mažieji siurbliai Paprastai jie turi laikiklius arba dirželius, kuriais juos galima pritvirtinti prie rėmo. Juos taip pat galima nešiotis dviratininko marškinėlių kišenėje, sėdynės krepšyje ar kuprinėje. Pripučiant padangą iki reikiamo slėgio su šio tipo pripūtimo įrenginiais reikia daugiau pastangų, nes oro kameros yra mažesnės ir vienam judesiui tenka mažesnis tūris. Nešiojamuosiuose dviračių pripūtimo aparatuose paprastai siūlomas 90 PSI (tinka kalnų dviračiams) – 160 PSI (puikiai tinka kelių dviračiams) slėgis. Kai kurie mini siurbliai turi dvigubą veikimą – leidžia orą pumpuoti žemyn ir aukštyn, kad siurbimas būtų efektyvesnis, arba yra su įmontuota žarna.

Dviračių rėmų siurbliai turi įgaubtus, gumuotus galus ir spyruoklinę konstrukciją, kuri tvirtinama tarp dviejų dviračio vamzdžių. Jie būna S, M, L ir t. t. dydžių, kurie atitinka bendrą rėmo dydį (cm) arba viršutinio vamzdžio ilgį (mm).

CO2 dviračių siurbliai

Jais galima greitai pripūsti padangą naudojant suslėgtą CO2, paslėptą mažose kasetėse, ir siurbimo sistemą – antgalį, į kurį įsukama talpykla. Šie pripūtimo įrenginiai ypač populiarūs tarp dviratininkų, nes yra mažesni ir lengvesni už kitus modelius. Vienos kasetės dažniausiai užtenka užpildyti tuščią padangą ir grįžti namo (pvz., 16 g kasetė tinka 700c kelio padangai ir pripumpuoja ją iki maždaug 90 PSI, o 20 g kasetė puikiai tinka kelių dviračiui ir pripumpuoja ją iki 130+ PSI arba kalnų dviračiui – maždaug 45-55 PSI). Kasetės yra vienkartinės.

Elektriniai dviračių siurbliai

Didžiausias jų privalumas – naudojimo greitis ir tikslumas. Elektriniai dviračių siurbliai nereikia naudoti jėgos – tereikia užprogramuoti prietaisą, prijungti antgalį prie vožtuvo, įjungti jį ir laukti, kol ratas pasieks reikiamą slėgį. Be to, tokio tipo siurbliai automatiškai išsijungia, kai pasiekiamas nustatytas parametras. Jais taip pat galima pripūsti įvairių namų apyvokos daiktų, pavyzdžiui, čiužinio, kamuolio ir t. t. (dėl papildomų antgalių). (papildomų patarimų dėka). Kai kuriuose modeliuose gali būti įmontuotas apšvietimas, todėl juos lengviau naudoti silpnai apšviestoje patalpoje.

Amortizatorių siurbliai

Skirta dviračiams su pneumatine priekinių ir galinių šakių pakaba. Amortizatorių siurbliai kai kuriems amortizatoriams su Schraderio vožtuvais gali reikėti iki 300 PSI oro slėgio. Prieš įsigydami šio tipo pripūtimo įrenginį atidžiai patikrinkite rekomenduojamus barų diapazonus.

Nusprendus, kokio tipo dviračių pompa geriausiai tiks jums ir jūsų vienračiui, verta atkreipti dėmesį į keletą savybių, kurios palengvins naudojimą:

  • Manometras – ciferblate arba skaitmeniniame ekrane galima stebėti tikslų slėgio lygį;

  • Žarna – palengvina vožtuvų pasiekiamumą ir suteikia didesnę siurblio padėties nustatymo laisvę;

  • Dvigubo galo – užtikrina suderinamumą su įvairių tipų vožtuvais;

  • teleskopinė konstrukcija – dėl sulankstomos konstrukcijos lengviau transportuoti ir laikyti;

  • svirtį, kad užfiksuotumėte siurblio antgalį ant vožtuvo – apsaugo vožtuvą nuo plyšimo.

Dviračių pripūtimo aparatas yra nepakeičiama dviratininko įranga, kuria pripūsite padangas iki reikiamo slėgio, kad jos būtų patogios ir saugios važiuoti bet kokiomis sąlygomis. Pirkdami konkretų dviračio pripūtimo aparato modelį, nepamirškite jo suderinti su dviračio tipu ir vožtuvo tipu, didžiausiu slėgiu, iki kurio galite pripūsti padangas, maršrutu, kuriuo važiuosite, arba kelionės dviračiu dažnumu ir trukme. Aukšta kokybė dviračių siurbliai Tokie geriausi gamintojai kaip: Kellys, SKS, Zefal, Lezyne, Blackburn arba Topeak parduotuvėje rasite Sportano.lt

Rekomenduojami produktai