Turinys:
Dviračio rėmo medžiagos pasirinkimas yra vienas iš svarbiausių dalykų perkant vienratį dviratį. Kadaise vyravęs plienas užleido vietą anglies pluoštui ir aliuminiui. Kiekviena iš šių medžiagų turi savų privalumų ir trūkumų, o galutinis pasirinkimas priklauso nuo dviratininko prioritetų, t. y. nuo to, ko jis tikisi iš rėmo svorio, ilgaamžiškumo, eksploatacinių savybių ar galiausiai nuo turimo biudžeto. Anglies ar aliuminio dviratis? Pasistengsime padėti priimti teisingą sprendimą.
Vienas iš įvykių, išpopuliarinusių anglies pluošto naudojimą dviračių pasaulyje, buvo Lance’o Armstrongo pergalė 1999 m. „Tour de France” lenktynėse su „Trek 5500 OCLV” anglies pluošto dviračiu. Tuo metu šio dviračio rėmas buvo lengviausias pasaulyje gaminamas modelis – svėrė vos 912 g.
Pagrindinis anglies dioksido privalumas yra tai, kad ją galima formuoti ir pritaikyti pagal individualius poreikius, išlaikant pakankamą standumą, patogumą ir aerodinaminį efektyvumą bei nedidelį įrangos svorį. Ji pirmiausia naudojama MTB ir kelių dviračius. Tačiau anglies pluoštas turi ir trūkumų – didelė kaina ir didesnis pažeidžiamumas avarijų metu, palyginti su kitomis medžiagomis.
Anglies dviračių rėmas pagamintas iš anglies pluošto sluoksnių (jie panašūs į pintus lakštus), aptrauktų epoksidine derva. Rankomis surinkus atskirus rėmo sluoksnius, jie dedami į metalinę formą ir kaitinami po slėgiu, kol sluoksniai susijungia. Po to visa tai šlifuojama. Sudėjus sluoksnius pasirinktu kampu, rėmas įgauna skirtingas savybes. Be to, dėl savo struktūros anglies pluošto apkrova perduodama į vieną pusę, o ne į visas puses, kaip metaluose, todėl norint pasiekti standumą vienoje vietoje ir lankstumą kitoje, pakanka jį nustatyti tam tikru kampu. Iš anglies pluošto gaminami ne tik rėmai, bet ir kitos dviračio sudedamosios dalys, pavyzdžiui, sėdynės atramos, tilteliai, vairai, ratlankiai, ratlankiai, ratai ir kt.
Didžiausi anglies pluošto rėmų privalumai yra tai, kad jie yra lengvi, tačiau tvirti ir atsparūs, gerai amortizuoja smūgius.. Važiuojant ji puikiai atiduoda energiją, todėl galite greičiau suktis neaukodami komforto, o tai įvertinsite įveikdami sudėtingas trasas kalnuose. Anglies dviratis taip pat sugers didžiąją dalį takų, kalnų takų ir kitų nelygių paviršių vibracijų. Teigiama, kad anglies rėmus galima laisvai formuoti (taip pat ir į labai sudėtingas aerodinamines formas), todėl juos galima sutvarkyti taip, kad jie atitiktų konkrečius dviračio reikalavimus ir važiavimo stilių, kuriam jie skirti, išlaikant tinkamą svorio, standumo, važiavimo patogumo ir aerodinaminio efektyvumo santykį. Verta paminėti, kad anglies rėmai yra gana standžios struktūros, todėl lengviau valdyti dviratį. Be to, dviračiu su karboniniu rėmu galima važiuoti daug valandų arba sudėtingu reljefu išlaikant aukštą našumą ir įdedant daugiau pastangų minant pedalus, tačiau nejaučiant pernelyg didelio dviračio svorio. Prie anglies dviračių privalumų pridėkite atsparumą korozijai, kurį įvertinsite, jei dažnai važinėjate atšiauriomis oro sąlygomis.
Vienas iš pagrindinių anglies pluošto dviračio rėmo defektai tai, kad tai nėra vienas iš pigių sprendimų, ypač jei esate profesionalus dviratininkas arba lenktyniaujate varžybose ir jums reikia aukščiausios klasės anglies rėmo. Tuomet suma, išleista karboniniam dviračiui, gali siekti penkiaženklę sumą.
Pagrindinis anglies rėmo trūkumas yra tai, kad jis gali susidėvėti ir būti pažeistas dėl avarijos ar smūgio. Jį palyginti lengva sutraiškyti arba pažeisti, pvz., greito atleidimo įtaisų srityje. Dažnai, siekiant sumažinti pažeidimų riziką, pažeidžiamiausioms dviračio dalims naudojamos metalinės apsaugos, pvz. Dėl smūgių taip pat gali atsirasti rėmo vamzdelių vidinės pusės mikropažeidimų, kurie plika akimi nematomi, tačiau dėl jų rėmas gali lūžti, pvz. Todėl kiekvieną kartą po avarijos ar atsitrenkimo į, pavyzdžiui, kelią ar kietą paviršių, grąžinkite dviratį į aptarnavimo centrą, kur specialios įrangos pagalba ekspertai gali nustatyti vidinius pažeidimus. Be to, pažeistą anglies rėmą sunku pataisyti, pavyzdžiui, dėl palyginti mažo dalių ir priedų kiekio, todėl gali tekti pakeisti visą rėmą.
Kalbant apie dviračio rėmo ar kitų anglies komponentų trūkumus, taip pat reikėtų paminėti, kad norint įsukti komponentus, negalima jų praplatinti ar įsriegti (pvz., dėl to prie rėmo reikia pridėti guolius arba naudoti metalinį įdėklą, o tai padidina dviračio svorį).
Verta pridurti, kad pluoštas nelygus pluoštui, ir nors aukščiausios klasės lenktyninių dviračių modelio rėmas, pagamintas pagal aukštą standartą ir pasižymintis puikiomis eksploatacinėmis savybėmis, palyginti su svoriu, to paties negalima pasakyti apie žemos klasės anglies dviratį, pagamintą iš pigaus tipo anglies pluošto. Netgi naudojant panašius gamybos būdus toks dviratis negalės pasižymėti tinkamomis eksploatacinėmis savybėmis. Geriausi pasaulyje anglies dviračių modeliai pasižymi puikiomis eksploatacinėmis savybėmis, nes inžinieriai praleido tūkstančius valandų, optimizuodami šios rūšies žaliavos naudojimą.
Aliuminio rėmai Jie užtikrina gerą mažo svorio ir didelio standumo santykį ir yra prieinami už prieinamą kainą, tačiau verta nepamiršti, kad tikslios savybės priklauso nuo dviračio tipo ir naudojamo metalo lydinio. Daugiausia vienračiams gaminti naudojami 6061 ir 7005 aliuminio lydiniai. Aliumininiai rėmai dažniausiai naudojami žemesnės ir vidutinės kainos dviračiuose, tačiau ne mažiau populiarūs ir brangesniuose kelių ar MTB dviračiuose, kai svarbu kuo geresnės eksploatacinės savybės.
Vienas iš aliuminio privalumų yra tas, kad dėl jo galima palyginti lengvai keisti vamzdžių formą ir suteikti jiems skirtingų savybių. Aliuminio vamzdžiai dažniausiai sujungiami, kad pasirinktose vietose būtų standūs ir stiprūs, o ten, kur šios savybės nereikalingos, būtų taupomas svoris. Kitaip tariant, sujungiant vamzdžiai galuose tampa storesni, nes ten yra daugiau įtempių ir jungčių su kitais vamzdžiais (pvz., apatiniu laikikliu), o viduryje jie yra plonesni, kad sumažėtų svoris. Didelį poveikį turi ir tai, kiek kartų vamzdis lenkiamas. Aliumininiai rėmai yra kompaktiškesni, tankesni ir sveria daugiau nei anglies rėmai, todėl važiuoja stabiliau.
Aliumininiai rėmai yra mažiau linkę į nelaimingus atsitikimus ar atsitiktinius sugadinimus nei anglies rėmai, todėl jie dažniausiai naudojami kalnų dviračiuose, taip pat kelių dviračiai vairuotojams, kurie nori gerų eksploatacinių savybių, bet turi ribotą biudžetą. Aliuminis nėra trapus kaip anglis ir, jei jis pažeistas, paprastai pirmiausia sulinksta arba sulūžta, todėl galite lengvai pakeisti pažeistą dalį, o ne visą rėmą.
Anksčiau buvo manoma, kad aliumininiai rėmai yra nepatogūs, nes buvo labai standūs ir neabsorbuodavo smūgių, tačiau, pritaikius šiuolaikinius rėmų gamybos pasiekimus, jie užtikrina aukštą važiavimo kokybę. Pažangūs hidroformavimo ir suvirinimo būdai leidžia išgauti sudėtingas formas, kurios padeda suteikti tam tikrai rėmo daliai reikiamą charakterį, įskaitant mažą svorį, didelį tvirtumą ir važiavimo komfortą. Daugelis naujausių aliuminio rėmų taip pat turi aerodinaminių savybių.
Naudoti dviratį su aliuminio rėmu gali būti gana sudėtinga, ypač važiuojant ilgą laiką arba nelygiu reljefu. Dėl rėmo svorio padidėja darbas, kurį reikia įdėti valdant dviratį. Kitas trūkumas – dviračiai su aliuminio rėmu ne taip gerai amortizuoja smūgius kaip anglies modeliai, todėl važiuodami nelygiu paviršiumi stipriau pajusite važiavimą. Dar viena aliumininių dviračių problema – jų pažeidžiamumas gamtos stichijoms. Medžiagų, iš kurių gaminamas aliuminis, sudėtis daugiausia yra metalai, o šie, reaguodami su vandeniu, turi savybę sudaryti rūdis.
Iki 2000 m., kai išpopuliarėjo angliniai rėmai, tradiciškai dviračių rėmams gaminti buvo naudojamas plienas. Šiandien ši medžiaga dažniausiai naudojama gaminant dviračius, kurių svoris nėra toks svarbus, palyginti su patvarumu (pvz., turistinius, turistinius ar kalnų dviračius), arba dviračius, skirtus neįprasto dydžio dviratininkams. Plieninių rėmų vamzdžiai paprastai yra sujungti sandūriniais sujungimais, kad svoris būtų kuo mažesnis. Šiuolaikinių dviračių rėmų, pagamintų iš plieno, vamzdžių formų įvairovė yra didelė, tačiau jos nėra tokios pažangios kaip anglies ar aliuminio vamzdžių formos.
Kalbant apie plieninio dviračio rėmo privalumus, reikėtų paminėti šiuos:
patvarūs ir mažiau linkę dėvėti bei pažeisti;
galimybė naudoti mažesnio skersmens ir plonesnių sienelių vamzdžius, išlaikant gerą standumą;
paprastas remontas;
važiavimo komfortas dėl smūgius sugeriančių savybių.
Plieninio rėmo trūkumai?
santykinai didelis svoris;
brangesnė gamyba nei aliuminio modelių;
pigus plienas yra jautrus korozijai;
korozija netinkamai apdorojus – nuo korozijos apsaugantis dažymas būtinas nerūdijančiam plienui.
Galutinis problemos, susijusios su dviračio rėmo medžiagos pasirinkimu, sprendimas pirmiausia priklauso nuo važiavimo stiliaus ir intensyvumo, patirties ar biudžeto. Jei ieškote dviračio, kurio svoris būtų nedidelis, pasižyminčio dideliu manevringumu, greitu važiavimu, judėjimu be papildomos apkrovos ir mažesnėmis pastangomis, tuomet dviratis su karboniniu rėmu jums bus optimalus pasirinkimas. Taip pat kai galvojate apie profesionalų važiavimą kelių dviračiu arba MTB, tuomet turėtumėte rinktis karboninį variantą. Nesvarbu, ar jums reikia dviračio laisvalaikiui, kasdieniam važinėjimui į darbą / mokyklą, ar stabilaus dviračio, kuriuo galima vežti sunkesnius krovinius (pvz. dviračio sėdynė su vaiku, apsipirkimas, darbo priemonės ir t. t.). – geriausias variantas būtų nukopijuoti objekto dviratį.su aliuminio rėmu ir geresniais priedais.
Jei ieškote patikrintų žvyro dviračiai, MTB, kelių, krosiniai, miesto ar trekingo dviračiai naudojant aukštos kokybės medžiagas iš geriausių pasaulio gamintojų: EcoBike, Kellys, Orbea, Ridley, Romet arba Tern, pažvelkite į Sportano.lt. Platus asortimentas
moteriški, vyriški ir vaikiški dviračiai. su anglies ir aliuminio rėmais, rasite modelį, atitinkantį jūsų individualius poreikius ir žinių lygį. Abejojate, ar tam tikro tipo dviratis, rėmas ir ratų dydis tinka jums arba jūsų vaikui? Atvykite į Sportano stacionari parduotuvė „Homepark Targówek” Varšuvoje ir pasinaudokite mūsų dviračių sporto ekspertai i dviračių fiitingo paslaugos, kad galėtumėte pasirinkti geriausią dviratį.