Skvošas: žaidimo taisyklės ir technika. Kaip žaisti skvošą. Padavimas, įskaitymas, linijos ir patarimai žaidėjams.

Sylwia Stwora-Petela 07.03.2024

Du žaidėjai su raketėmis rankose dinamiškai juda uždaroje aikštelėje ir stengiasi atremti kamuoliuką į priekinę sienelę taip, kad varžovas jo neatremtų – taip lengviausia apibūdinti skvošą. Sužinokite žaidimo taisykles, kamuoliuko atšokimo techniką ir patarimus, kurie pravers pradedant skvošo nuotykį.

Kas yra skvošas?

Skvošas yra viena iš rakečių sporto šakų, kurio istorija prasidėjo XIX a. pirmoje pusėje Jungtinėje Karalystėje ir siejama su Anglijos Harrow mokykla. Apie. 1830 m. jos mokiniai atrado, kad po smūgio rakete pradurtas guminis kamuoliukas po kontakto su siena atšoka skirtingu kampu, todėl žaidimas tapo sudėtingesnis ir įvairesnis nei tenisas ar „raketė” (Londono „Fleet Prison” kalinių inicijuota pramoga, kurią Pasaulinė skvošo federacija nurodo kaip skvošo pagrindus). Pats skvošo pavadinimas kilo nuo to, kaip elgiasi pradurtas kamuoliukas atsitrenkęs į sienelę – jis tampa „sugniuždytas” (nuo skvošo). Skvošo pradžia Lenkijoje nuo dešimtojo dešimtmečio antrosios pusės.

Kas yra skvošo žaidimas?

Paprasčiausiai, skvošas – tai žaidimas uždaroje aikštelėje, kai ovalo formos rakete specialus kamuoliukas atšokinėjamas nuo sienų taip, kad varžovas negalėtų kontratakuoti.. 975 cm ilgio, 640 cm pločio ir 564 cm aukščio skvošo aikštelę supa keturios sienos – priekinė, dvi šoninės ir galinė (dažniausiai stiklinė, kurioje yra įėjimo durys), kurios dalyvauja žaidime. Žaidimo lauką riboja specialios linijos, dalijančios aikštelę į kelias zonas (daugiau informacijos apie linijas žr.).

Skvošas žaidžiamas su nedideliu guminiu 24 g svorio ir maždaug 4 cm skersmens kamuoliuku, ant kurio yra geltonos, mėlynos arba raudonos spalvos vieno ar dviejų taškų formos žymės. Spalvoti taškai rodo kamuoliuko greitį ir jo atšokimo aukštį:

  • du geltoni taškai ant kamuoliuko rodo, kad kamuoliukas yra lėtas ir mažai šokinėja, todėl sutrumpėja laikas, per kurį reikia sureaguoti. Jis skirtas profesionaliems ir pažengusiems žaidėjams.

  • vienas geltonas taškas taip pat išsiskiria tuo, kad lėti kamuoliai atšoka šiek tiek aukščiau nei ankstesniame modelyje. Tinka vidutinio ir pažengusiems žaidėjams.

  • vienas raudonas taškas ant kamuoliuko yra vidutinio našumo greitis ir atšokimo aukštis. Puikiai tinka laisvalaikio vartotojams ir treniruočių metu.

  • vienas mėlynas taškas sako, kad kamuolys yra greitas ir atšoka aukštai. Jį verta rinktis skvošo nuotykių pradžioje.

Kaip žaisti skvošą? Technika ir stilius

Tinkamų technika ir žaidimo stilius skvošuose tai reguliarumo klausimas.

Skvošo žaidime naudojami du glostymo būdai:

  • „Backhand” – kūnas nukreiptas į kairę aikštelės sieną, o dešinė koja yra priešais;

  • forehand – jūsų kūnas nukreiptas į dešinę aikštelės sieną, o kairė koja – priešais ją.

Kokius smūgius galima naudoti skvošo žaidime?

  • linija / diskas – ilgo kamuolio atšokimas tiesia linija (skrenda lygiagrečiai šoninei sienelei);

  • tinklinis – atšokti kamuolį iš oro prieš jam pirmą kartą smūgiuojant į grindis;

  • drop shot – Kitaip tariant, „trumpas kirtimas” – tai žaidimas, kai kamuolys, atšokęs žemai virš TIN, nukreipiamas į šoninę sienelę;

  • pasigirti – kamuolys atsitrenkia į šoninę sienelę;

  • kryžius/Cross Court Drive – ilgas kamuolio atšokimas į priešingą aikštės pusę..

Optimalus išdėstymas skvošo raketės kai rankenos šoninis kraštas yra tarp nykščio ir rodomojo piršto. Tarp raketės ir dilbio išlaikykite stačią kampą (90 laipsnių).

Skvošas: svarbiausios žaidimo taisyklės

Kad galėtumėte visapusiškai pasinaudoti skvošo žaidimo privalumai ((Be kita ko: geresnis fizinis pasirengimas, geresnis vikrumas ir koordinacija, didelis kalorijų deginimas – iki 100 kcal per valandą žaidimo, galimybė sumažinti streso lygį), svarbu išmokti svarbiausias žaidimo taisykles. Taip žaidimas taps veiksmingas, malonus ir saugus jums ir jūsų priešininkui. Žaidimo metu galioja dvi taisyklės:

  • LET – Priešininkas gali sustabdyti žaidimą, kai trukdote jam pasiekti kamuolį. Tuomet žaidimas pradedamas iš naujo neprarandant taško;

  • STROKE – kai aikštelėje užimate tokią padėtį, kad neleidžiate varžovui atkovoti kamuolio, nors jis jau buvo pasiruošęs smūgiuoti ir galėjo tai padaryti. Tokioje situacijoje žaidimas sustabdomas ir prarandamas taškas.

Apšilimas

Tai yra esminis elementas, kuris turėtų būti atliekamas prieš išeinant į aikštelę ir pradedant treniruotę ar skvošo varžybas. Tinkamai paruošus organizmą krūviui, be kita ko, pakėlus kūno temperatūrą, padidinus deguonies įsisavinimą ir raumenų, sąnarių bei raiščių judesių amplitudę, sumažėja traumų ir (arba) susirgimų rizika ir padidėja krūvio veiksmingumas.. Įšilimo laikas yra individualus dalykas, tačiau verta skirti bent 10 minučių. Pirmiausia padidinkite pulso dažnį kardio treniruotės bėgimo bėgant ar bėgant (vietoje įvairiomis konfigūracijomis arba ant bėgimo takelio), šokinėjimo, posūkių, šuolių ir kt. Kitas etapas skvošo apšilimas turėtų apimti labiausiai žaidime dalyvaujančių kūno dalių paruošimą. Atlikite pečių, rankų ir riešų sukimąsi, rankų ir kojų supimąsi, atsispaudimus, atsilenkimus, šuoliukus, pritūpimus, čiurnos ratus ir kt. Tada pasirūpinkite, kad kuo labiau padidintumėte širdies susitraukimų dažnį, atlikdami sprintus, šuoliukus ir pan. Po šių 3 dalių išeikite į aikštelę, pasiimkite raketę ir pradėkite apšilimą imituodami žaidimo veiksmus – vieni arba su partneriu. Čia taip pat svarbu apšildyti kamuolį – jis atšokinės greičiau ir aukščiau.

Paslauga

Treniruotės, sparingo ar rungtynių pradžioje padavimas nustatomas burtų keliu, kai raketė sukama ir žaidėjai nurodo, į kurią pusę ji nusileis aikštelėje (į viršų ar į apačią). Laimėtojas nurodo, kurioje pusėje jis pradės padavimą. Padavimo aikštelė skvošo aikštelėje yra prie skersinės linijos ir šoninės sienelės. Įsitaisykite taip, kad bent viena pėdos dalimi atsidurtumėte serviso aikštelės paviršiuje. Pėda nelieskite jokios linijos. Išmeskite kamuoliuką į orą ir smūgiuokite rakete taip, kad jis atsitrenktų į priekinę sienelę, atšoktų virš padavimo linijos, bet žemiau išėjimo linijos ir nukristų į varžovo pusę.

Atlikę gerą padavimą keičiate aikštelės puses, kol pralaimite keitimąsi. Jei laimite setą, kitame geime paduodate pirmas.

Eilutės

Aikštės paviršius padalytas į priekinę ir galinę dalis pagal priekinę liniją ir į tris laukus: priekinę pusę, galinį dešinįjį kvadrantą ir galinį kairįjį kvadrantą, kuriuos apibrėžia pusės aikštės linija. Du galinius langelius dar sudaro mažesni tarnybiniai kvadratai.

Be to, skvošo aikštelėje yra:

  • automatinės linijos – viršutinės raudonos linijos ant priekinės ir šoninių sienų. Galinės automobilių sienelės atveju ji žymi priekinio stiklo kraštą;

  • paslaugų linija – priekinės sienos vidurio linija;

  • skersinė linija – yra ant grindų ir eina tarp šoninių sienų;

  • išėjimo linija – eina išilgai priekinės sienos viršaus, paskui leidžiasi prie šoninių sienų ir baigiasi prie galinės sienos;

  • vadinamasis TIN, t. y. plokštelė ant priekinės sienos, nurodanti apatinį automatinį lauką.

Linijos neįtraukiamos į žaidimo lauką, todėl pataikymas į jas laikomas autu, kuris prilygsta taško praradimui.

Taškai

Žaidimo metu kamuoliukas gali atsitrenkti į bet kokią sieną bet kokiu būdu, tačiau prieš nukrisdamas ant grindų jis visada turi atsitrenkti į priekinę sieną. Norint laimėti setą, reikia surinkti 11 taškų. Esant lygiam rezultatui 10:10, žaidimas tęsiamas tol, kol vienas iš žaidėjų įgyja 2 taškų persvarą (pvz., 12:10, 13:11, 14:12 ir t. t.). Rungtynės tęsiamos tol, kol vienas iš žaidėjų laimi 3 setus (profesionalų turnyruose) arba 2 setus (sparinguose, lygos varžybose).

Kada žaisdami skvošą prarandate taškus?

Žaisdami skvošą galite prarasti taškus keliose situacijose. Tai situacijos, kai kamuoliukas:

  • du kartus atsitrenkia į aikštelę, kol jį paimate;

  • sumuštas neliečia priekinės sienelės;

  • pataiko į plokštelę arba žemiau jos;

  • atsitrenkia į tinklelį arba lubas;

  • paliečia užribio linijos viršų arba yra virš jos;

  • padarys salto ant šokių aikštelės, o paskui atsitrenks į priekinę sieną;

  • atsitrenkia į jus po to, kai atsitrenkia į lovos galvūgalį, ir tai jūs pataikėte;

  • išskrenda iš aikštelės, kurioje žaidžiate.

Žaisdami skvošą taip pat prarandate taškus dėl neteisingo padavimo (pvz., koja paliečiate padavimo liniją), vadinamojo smūgio ir kai per vieną žaidimą du kartus atmušate kamuoliuką.

Rekomenduojami produktai