Dviračių tipai – kokį dviratį pasirinkti? Populiariausi dviračių tipai ir jų paskirtis

Sylwia Stwora-Petela 04.03.2024

Skirta važinėjimui mieste, kalnų dviračiais, greitam važiavimui keliais ar kroso varžyboms? Sužinokite apie skirtingus dviračių tipus ir jų paskirtį, kad rastumėte sau ir savo poreikiams tinkamą dviratį.

Kaip išsirinkti sau tinkantį dviratį? Patarimai, kaip pasirinkti

Kai nusprendžiame pirkti dviratį, pagrindinis klausimas, į kurį ieškome atsakymo, yra toks: koks dviratis man geriausiai tinka? Ar pakanka, kad jis būtų patogus, turėtų originalų dizainą ir, be to, tilptų į paruoštą biudžetą? Šie veiksniai yra svarbūs, tačiau dviratis visų pirma turi būti funkcionalus, t. y. atitikti paskirtį, kuriai jis bus naudojamas. Turime nustatyti, ar važinėsime juo laisvalaikiu, ar varžybų tikslais, ar jis mums reikalingas kaip transporto priemonė į darbą ar mokyklą. Taip pat svarbu nustatyti, kaip dažnai jį naudosime – tik retkarčiais, savaitgalio kelionėms, sezoniškai ar ištisus metus. Kitas svarbus aspektas, kurį reikia nustatyti renkantis tinkamo tipo dviratį, yra dangos, kuria daugiausia važinėsime, tipas – miesto gatvės, kalnų keliukai, keliai, žvyrkeliai ir pan. Šie veiksniai lemia tokius dalykus kaip: konstrukcijos medžiaga (pvz., anglis ar aliuminis), priedų klasė (pavara, amortizatorius, stabdžiai ir kt.) arba naudojamos technologijos ir konstrukciniai sprendimai. Žinodami atsakymus į minėtus klausimus, galite tiksliai parinkti dviračio tipą ir mėgautis patogiu važiavimu arba nuosekliais rekordais ir stovėjimu ant aukščiausio podiumo laiptelio.

Kalnų dviračių sportas ir jo rūšys

Kalnų dviratis tiks tiek sudėtingoms, kliūčių kupinoms įkalnėms kalnuose, tiek žvyrkeliams, miško keliukams ir miesto gatvėms. Jį galima naudoti pramoginiam važinėjimui, atsitiktinėms išvykoms už miesto, lenktynėms XC varžybose, kasdieniam važinėjimui į biurą, mokyklą ar universitetą, taip pat sudėtingoms kelionėms su papildomu bagažu bagažinėse. Kalnų dviratis išsiskiria:

  • rėmas iš patvaraus aliuminio (brangesniuose ir pažangesniuose modeliuose naudojama anglis), kurio geometrija leidžia važiuoti vertikaliai arba sportinėje, labiau pasvirusioje padėtyje;

  • plačios padangos (50-70 mm) su agresyviu protektoriumi ir geru sukibimu su įvairiais paviršiais;

  • 27,5 arba 29″ dydžio ratai, jaunimui ir žemesniems žmonėms – 26″ dydžio ratai;

  • vienas arba du ilgos eigos amortizatoriai (80-100 cm ilgio – laisvesniuose modeliuose arba iki 140 cm ilgio – sudėtingesnėse vietovėse naudojamoje trasų įrangoje);

  • hidrauliniai arba lyniniai diskiniai stabdžiai;

  • 3x, 2x arba 1x pavara (lenktyniniams modeliams) su lengvais krumpliaračiais;

  • svoris nuo 9 iki 15 kg;

  • galimybė montuoti bagažinę, purvasaugius, apšvietimą ir stovą.

Tarp kalnų dviračių yra klasikinių MTB dviračių, lenktyninių XC dviračių, „downhills” dviračių, skirtų važiuoti nuo kalno, „enduro” dviračių, skirtų stačioms įkalnėms ir nusileidimams, „trails” dviračių, paruoštų ilgoms kelionėms kalnuose, ir „freeride” dviračių modelių, skirtų rimtesniam važinėjimui.

ATB/MTB

Klasikinis, universalus MTB Skirta kasdieniam važinėjimui asfaltu ir pramoginiams pasivažinėjimams už miesto. Rėmo geometrija leidžia važiuoti vertikalioje padėtyje, o nuleista viršutinė vamzdžio dalis padidina kryžminę padėtį (atstumas tarp žemės ir rėmo viršutinės vamzdžio dalies vidurio). ATB dviračiai paprastai, be kita ko, turi 26 arba 28 colių ratus, tiesų vairą ir vieną amortizatorių (arba visai be amortizatoriaus).

Krosas (XC)

Sukurta agresyviam ir greitam važiavimui techniškai sudėtingomis ir reikliomis trasomis, paprastai naudojama XC lenktynėse. Šios savybės: priekinis amortizatorius su 100-120 mm eiga, standus galinis rėmas ir 27 arba 29 colių ratai.

Enduro

Enduro dviratis išlaiko testą techniškai sudėtinguose nusileidimuose su kliūtimis ir šuoliuose. Šiame modelyje rasite nuleistą rėmą, 130-180 mm eigos amortizatorių ir reguliuojamą sėdynės atramą.

Kalnų slidinėjimas (DH)

Sudėtingi, greiti nusileidimai ir stiprus adrenalino antplūdis yra pagrindinis kalnų dviračių tikslas. Kalnų dviračiams būdinga: tvirtas rėmas, pilna pakaba su iki 200 mm eiga, net platesnės nei 3 colių padangos, nuleistas balnelis ir rėmas bei pneumatinė spyruoklė priekinėje šakėje.

Visi kalnai/Trail

Šio tipo kalnų dviratis, dar vadinamas „trail bike”, yra labai universalus – juo galima važiuoti nuo kalno ir į kalną arba keliauti po kalnus. Jis turi 120-150 mm eigą, nuleidžiamąjį stulpelį, 29 colių ratus (arba 27″+ su platesnėmis padangomis) ir nuleistą balnelį.

Freeride

Laisvojo važiavimo kalnų dviratis, skirtas intensyviam važiavimui nuo kalno, šiek tiek primena DH modelį. Paprastai jis būna sunkus (sveria iki 20 kg), turi 26 colių ratus, galinį perjungiklį ir vieną priekinį diską, amortizatorių su 180-230 mm eiga.).

Cross/fitneso dviratis

Skirtas kasdieniam važinėjimui dviračiu mieste ir lengvam dviračių turizmui (trumpiems ir vidutiniams atstumams be bagažo) įvairiomis dangomis. Krosinis dviratis primena trekingo modelį, tačiau be gausių priedų. Jis turi 28 colių ratus su 38-44 mm pločio padangomis, 50-65 mm eigos amortizatorių ir rėmo geometriją, pritaikytą važiuoti patogioje, praktiškai vertikalioje padėtyje. Kita vertus, fitneso dviračiui būdingas tiesus vairas, standi šakė ir sėdynės statramstis, rėmo geometrija, pritaikyta sportinei, bet patogiai padėčiai, 28 colių ratai su 35-40 mm pločio padangomis ir diskiniai stabdžiai.

Kelių dviračių tipai

Tai modelis, skirtas važiuoti keliu (asfaltu) iki 50 km/val. greičiu. Būdingos savybės kelių dviratis kitaip vadinamas lenktynininkas arba lenktynininkas yra :

  • siauri ratai (23-28 mm) su lygiu 28 colių protektoriumi,

  • išlenktas vairas, vadinamas „ėriuko oda”, kuris leidžia užimti aerodinaminę padėtį ir įveikti didelius atstumus,

  • du bėgių perjungikliai su dvigubais alkūniniais mechanizmais,

  • Į stabdžius integruotos rankenos, kad būtų galima perjungti ir stabdyti nenuleidžiant rankų nuo vairo,

  • greitam vairavimui skirti kieti perdavimo koeficientai,

  • vienpusiai stabdžiai,

  • lengvas aliuminio arba anglies rėmas.

Kelių dviračiai skirstomi į ištvermės ir sportinius modelius, dar vadinamus lenktyniniais (pvz., triatlono dviračiai). Pirmieji leidžia užimti ramesnę ir patogesnę padėtį, kuri puikiai tiks ilgesnėms kelionėms. Sportiniai modeliai turi standų rėmą, itin plonas padangas, kietą pavarą ir rėmo geometriją, leidžiančią užimti labai aerodinamišką padėtį. Taip pat yra treko dviračių, skirtų važinėti specialiai paruoštomis uždarose patalpose esančiomis trasomis, kuriose nėra bėgių perjungimo ir stabdžių.

Platus kokybiškų dviračių pasirinkimas iš dviračių įrangos rinkos lyderių, tokių kaip: Cipollini, Kellys, Romet, Orbea arba Ridley, rasite sporto parduotuvės Sportano.lt pasiūlyme.

Žvyrkelis

Jis panašus į kelių dviratį, tačiau skiriasi nuo jo padangų pločiu ir turi kalnų dviračio bei krosinio dviračio savybių. Jis puikiai važiuos žvyrkeliu, asfaltu, miško keliukais ir takeliais su kliūtimis. Žvyrkelis žiemos pasiruošimo laikotarpiu dažnai naudoja profesionalūs dviratininkai. Kuo išsiskiria šio tipo dviračiai:

  • plačios padangos su 35-45 mm protektoriumi ir galimybe rinktis 50 mm pločio padangas, skirtas sudėtingoms vietovėms, arba 23-28 mm pločio kelių modelius, skirtus ilgiems važiavimams asfaltu,

  • priekinis amortizatorius arba visa pakaba,

  • „Lamb” tipo vairas,

  • Tvirta aliuminio, anglies arba japoniško „Cro-Mo” plieno šakutė,

  • diskiniai stabdžiai,

  • du krepšiai buteliams,

  • galimas sparno, bagažinės ir daiktadėžės montavimas.

Miesto / miesto dviratis

Tai tipiniai miesto dviračiai, kurie taip pat puikiai tinka važinėti į darbą vilkint elegantišką aprangą. Vadinamojo olando rėmo geometrija leidžia užimti patogią, vertikalią laikyseną, o ant vairo pritvirtintas krepšelis ir (arba) krepšys leidžia vežtis kuprinę, krepšį ar pirkinius. Miesto dviratis turi 26 arba 28 colių ratus, galinio rato stebulėje paslėptą bėgių perjungiklį, visą grandinės apsaugą, purvasaugius, platų ir patogų balnelį, priekinius ir galinius žibintus, skambutį ir atramą kojoms.

Trekingo dviratis

Sukurtas važiuoti ilgus atstumus asfaltu, žvyrkeliu, miško ir grunto keliais arba asfaltuota danga. Puikiai tinka kasdieniam važinėjimui į darbą ir kelionėms už miesto. Kokias funkcijas turi trekingasis dviratis:

  • rėmo geometrija, leidžianti važiuoti nedideliu nuolydžiu,

  • priekinis amortizatorius su amortizatoriaus mažinimo galimybe,

  • pakabos sėdynės statramstis,

  • diskiniai stabdžiai,

  • 28 colių ratai,

  • sumažintas viršutinis vamzdis, kad būtų patogiau įvažiuoti ir išvažiuoti,

  • visiškai sukomplektuota: purvasaugiai, priekiniai ir galiniai žibintai, bagažinė, atramos ir galimybė sumontuoti bagažines.

Elektriniai dviračiai

Elektroninis dviratis – tai dviratis su priekinio ar galinio rato stebulėje arba prie vairo sumontuotu varikliu, padedančiu minti pedalus, ir iki 250 vatų galios (ES reikalavimas) akumuliatoriumi, sumontuotu ant dviračio rėmo arba bagažinės. Elektrinis dviratis Jis veikia tik tada, kai minate pedalus ir važiuojate ne didesniu kaip 25 km/val. greičiu. Dažniausiai susiduriame su e. dviračiais su ličio jonų baterija ir nuvažiuojama nuo 30 iki net 195 km (pvz., „Tern GSD S10 Cargo Lina” modelis), priklausomai nuo važiavimo stiliaus, reljefo, naudotojo parametrų, oro sąlygų. Pilnas įkrovimas trunka 2-6 val.

Orbea, HIMO, Tern, Kellys arba Lovelec yra pirmaujantys el. dviračių gamintojai, naudojantys naujoviškus sprendimus, kad būtų patogiau važiuoti, pavyzdžiui, valdymo skydelį su automatiniu apšvietimo įjungimu (pvz., „Ecobike LX 14Ah”) arba CAN magistralės prievadą, skirtą įkrovimui, sistemos diagnostikai arba nuotolio ilgintuvo prijungimui (pvz., „Orbea Vibe H30 EQ”).

Rekomenduojami produktai